Pracownia języka czeskiego

Regulamin sklepu internetowego

Pracownia języka czeskiego

I. Postanowienia ogólne, kontakt z właścicielem sklepu

1. Niniejszy regulamin (dalej „Regulamin”) określa zasady i warunki korzystania ze sklepu

internetowego Pracownia języka czeskiego, działającego pod adresem www

https://pracowniaczeskiego.pl.

2. Właścicielem Sklepu jest Agnieszka Paryna, przedsiębiorca prowadzący działalność

gospodarczą pod firmą POZOR Agnieszka Paryna z siedzibą pod adresem: Wąsowicza 9/4, 54-

704 WROCŁAW wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,

NIP: 8992400987 (dalej „Sprzedawca”).

3. Dane kontaktowe Sprzedawcy są następujące:

Adres do kontaktu: Wąsowicza 9/4 54-704 Wrocław

Adres e-mail: kontakt@pracowniaczeskiego.pl

II. Wymagania techniczne

1. W celu korzystania ze Sklepu niezbędne jest posiadanie:

i. komputera lub innego urządzenia z przeglądarką internetową;

ii. dostępu do sieci Internet;

iii. aktywnego adresu e-mail.

III. Dane osobowe

1. Administratorem danych osobowych klientów Sklepu jest Sprzedawca.

2. Wszelkie informacje o przetwarzaniu danych osobowych klientów, jak i innych osób

korzystających ze strony internetowej Sklepu można przeczytać w Polityce prywatności .

IV . Zawarcie umowy sprzedaży, konto klienta

1. Sklep umożliwia zakup towarów (dalej „Towary”) i treści cyfrowych lub usług cyfrowych

dostarczanych online (dalej „Produkty Cyfrowe ”), uwidocznionych na stronie internetowej

bez rejestracji;

W celu złożenia zamówienia należy dokonać wyboru Towarów i/lub

Produktów Cyfrowych w Sklepie, odpowiednim przyciskiem dodać je do „Koszyka” i

kontynuować procedurę składania zamówienia poprzez wybór odpowiednich opcji (sposób

dostawy i płatności).

2. Informacje o towarach w Sklepie, tj. opisy i ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy

sprzedaży w rozumieniu art. 71 k.c., zgodnie z warunkami Regulaminu.

3. Warunkiem złożenia zamówienia jest wypełnienie w formularzu zamówienia wszystkich

wymaganych danych koniecznych do wysyłki i ewentualnie (na życzenie klienta) także danych

do wygenerowania faktury V AT.

5. Zatwierdzenie przez klienta zamówienia przyciskiem „Kupuję i płacę” (lub innego o tożsamym

brzmieniu) oznacza:

a. złożenie Sprzedawcy oferty zakupu Towarów i/lub Produktów Cyfrowych zgodnie z

opcjami wybranymi w zamówieniu oraz zgodnie z niniejszym Regulaminem,

b. akceptację obowiązku dokonania zapłaty ceny Towarów i/lub Produktów Cyfrowych oraz

kosztów ich dostawy.

6. Do zawarcia umowy sprzedaży i/lub umowy o dostarczenie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej

(dalej „Umowa”) dochodzi z chwilą przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę do realizacji

(przyjęcie oferty klienta).

7. W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia Towaru (w całości bądź w części),

Sprzedawca poinformuje o tym klienta - nie dochodzi wówczas do zawarcia Umowy.

Sprzedawca poinformuje klienta jednocześnie o istniejących możliwościach innego sposobu

realizacji zamówienia, np. częściowej realizacji zamówienia lub oczekiwania na uzupełnienie

przez Sprzedawcę stanów magazynowych. Jeżeli zamówienie zostało wcześniej opłacone przez

klienta, a nie jest możliwe do realizacji, Sprzedawca niezwłocznie zwraca klientowi dokonane

płatności (stosownie do zakresu anulowania zamówienia).

8. Sprzedawca przekazuje klientowi potwierdzenie zawarcia Umowy na trwałym nośniku

najpóźniej w momencie dostarczenia Towaru / Produktu Cyfrowego.

9. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie zamówienia lub opóźnienie w jego

dostawie powstałe w wyniku podania przez klienta niepełnego / błędnego adresu dostawy lub

braku podania innych danych niezbędnych do realizacji zamówienia.

10. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy klient

podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości co do ich

poprawności. W takim przypadku Sprzedawca (jeśli to możliwe) podejmie próbę kontaktu z

klientem, celem weryfikacji prawdziwości podanych danych.

V . Ceny i metody płatności

1. Ceny Towarów i/lub Produktów Cyfrowych podawane są w walucie złoty polski (PLN) oraz w

kwocie brutto, tj. wraz z podatkiem V AT.2. Koszt dostawy Towarów podawany jest osobno w koszyku Sklepu, w zależności od sposobu

dostawy wybranego przez klienta. Produkty Cyfrowe dostarczane są drogą elektroniczną bez

dodatkowych kosztów.

3. Dostępne metody płatności opisane są na stronie Sklepu w zakładce „Formy płatności” oraz

prezentowane są klientowi na etapie składania zamówienia (w koszyku).

4. Płatności online w Sklepie obsługiwane są przez dostawcę płatności:

Blik Przelew natychmiastowy

Karta

Przelewy24

5. Jeżeli klient wybrał płatność zwykłym przelewem bankowym, zapłata za zamówienie powinna

nastąpić w terminie 2 dni od jego złożenia. W braku zapłaty w w/w terminie, Umowę uważa się

za niezawartą. Zdanie poprzednie nie dotyczy sytuacji, gdy Sprzedawca oferuje klientom

płatność odroczoną/płatność w ratach za pośrednictwem zewnętrznego partnera.

VI. Dostawa towarów

. Dostawa Towarów odbywa się drogą mailową

odbiór osobisty

2. Klient może również dokonać odbioru zamówienia:

a. osobiście w siedzibie firmy Sprzedawcy

3. Za wyjątkiem Towarów odbieranych przez klienta osobiście, zamówienie uważa się za

zrealizowane z chwilą nadania przesyłki do klienta (powierzenia przesyłki przewoźnikowi

trudniącemu się przewozem). Dokładny rzeczywisty termin doręczenia przesyłki określa

przewoźnik.

4. Towary wysyłane są przez Sprzedawcę w terminie do 3 dni roboczych, chyba, że w opisie

produktu podczas składania zamówienia przez klienta podano wyraźnie inny termin.

Szczegółowe terminy realizacji podane są na stronie Sklepu w zakładce „Czas realizacji

zamówienia”.

5. Sprzedawca standardowo obsługuje zamówienia na terenie Rzeczpospolitej Polskiej za

pokryciem kosztów wskazanych na stronie Sklepu w zakładce “Czas i koszty dostawy”.

VII. Dostawa produktów cyfrowych

1. Realizacja Umowy o dostarczenie Produktu Cyfrowego następuje niezwłocznie (chyba że z

Umowy wynika inaczej) drogą elektroniczną poprzez przesłanie klientowi na podany przez

niego adres e-mail danych umożliwiających dostęp do zakupionego Produktu (instrukcja

pobrania lub dane dostępowe do odpowiedniego konta)

2. Dostęp do niektórych Produktów Cyfrowych może wymagać utworzenia dla klienta konta w

specjalnej platformie, służącej do udostępniania danych w postaci cyfrowej. Konto takie jest

zakładane dla klienta nieodpłatnie. Wymagania techniczne uzyskania dostępu do takiego konta

nie różnią się od wymagań technicznych korzystania ze Sklepu.

3. Czas (okres) dostępu do Produktu Cyfrowego (np. na rok) wskazywany jest zawsze przy opisie

Produktu podczas jego zakupu przez klienta.

4. Jeżeli dostęp do Produktu Cyfrowego następuje przez specjalną platformę, klient zobowiązany

jest korzystać z niej w sposób zgodny z prawem, w szczególności nie dostarczać w ramach

platformy treści bezprawnych.5. Klient zobowiązany jest przestrzegać praw autorskich przysługujących Sprzedawcy i/lub innemu

autorowi dostarczanych Produktów Cyfrowych. Jeżeli Sprzedawca nie wskazał inaczej, klient

uprawniony jest do korzystania z zakupionych Produktów Cyfrowych jedynie na potrzeby

własne i w sposób zgodny z przeznaczeniem, wynikającym z Umowy. Klient nie jest

uprawniony bez zgody Sprzedawcy do jakiegokolwiek innego rozpowszechniania zakupionych

treści cyfrowych

6. Sprzedawca nie jest zobowiązany do dostarczania aktualizacji Produktu Cyfrowego, chyba, że co

innego wynika z jego opisu i/lub oświadczeń Sprzedawcy zamieszczanych w Sklepie i

dostępnych dla klienta w momencie dokonywania zakupu.

VIII. Odstąpienie od umowy

1. Klient będący konsumentem lub przedsiębiorcą, o którym mowa w art. 7aa ustawy o prawach

konsumenta (dalej „Przedsiębiorca Uprzywilejowany”) posiada ustawowe prawo odstąpienia

od umowy sprzedaży Towaru w terminie 14 dni od jego otrzymania, bez podawania przyczyny, z

zastrzeżeniem wyjątków, o których mowa poniżej.

2. Klient będący konsumentem lub Przedsiębiorcą Uprzywilejowanym posiada prawo odstąpienia

od Umowy o dostarczenie Produktu Cyfrowego (bez podawania przyczyny) w terminie 14 dni

od jej zawarcia, chyba że spełnione są następujące warunki:

Sprzedawca wykonał w pełni usługę lub rozpoczął świadczenie dostarczania treści

cyfrowych za wyraźną i uprzednią zgodą klienta,

przed rozpoczęciem świadczenia klient został poinformowany, że po spełnieniu

świadczenia utraci prawo do odstąpienia od umowy,

Sprzedawca przekazał klientowi na trwałym nośniku potwierdzenie zawarcia Umowy

wraz z informacją o udzielonej przez klienta zgodzie na dostarczenie treści cyfrowych w

okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy.

3. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy, aby klient wysłał w w/w terminie,

oświadczenie:

w formie elektronicznej na adres: kontakt@pracowniaczeskiego.pl lub

w formie pisemnej na adres: Wąsowicza 9/4 54-704 Wrocław.

4. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może być złożone według wzoru dostępnego tutaj, przy

czym użycie wzoru nie jest obowiązkowe. Sprzedawca niezwłocznie prześle klientowi w formie

e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

5. Następnie w terminie kolejnych 14 dni klient powinien na własny koszt odesłać zwracane

Towary na adres pocztowy kontakt@pracowniaczeskiego.pl.

6. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia o

odstąpieniu od umowy, dokona na rzecz klienta zwrotu:

ceny Towaru;

kosztów pierwotnej przesyłki Towaru do klienta według najtańszego zwykłego sposobu

dostarczenia rzeczy, oferowanego w Sklepie.

7. Sprzedawca może powstrzymać się ze zwrotem płatności do momentu, gdy otrzyma Towar z

powrotem, albo co najmniej klient dostarczy Sprzedawcy dowód odesłania rzeczy.

8. Zwrot płatności zostanie dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały

przez klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie.

9. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanego Towaru, jeżeli przed

złożeniem oświadczenia o odstąpieniu od umowy używał Towaru w sposób inny niż konieczny

do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

IX. Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy

1. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku Umów o dostarczenie Towarów:

a. nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji konsumenta

/Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego lub służących zaspokojeniu jego

zindywidualizowanych potrzeb (towary personalizowane);

b. ulegających szybkiemu zepsuciu lub o krótkim terminie przydatności do użycia (towary

szybko psujące się);

c. dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie to zostało otwarte

przez klienta, a towaru po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę

zdrowia lub ze względów higienicznych (towary zapakowane ze względów

higienicznych);

d. nagrań dźwiękowych, wizualnych albo programów komputerowych, dostarczanych na

nośniku materialnym (np. płyta CD) w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie

zostało otwarte po dostarczeniu;

e. które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z

innymi towarami (np. materiały budowlane, jeśli zostały użyte);

f. dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę (prasa

papierowa);

g. których cena zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie

sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od

umowy;

h. napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy

sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których

wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli.

X. Reklamacje

1. Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć klientowi Towary i Produkty Cyfrowe zgodne z

Umową.

2. Wobec konsumentów i Przedsiębiorców Uprzywilejowanych Sprzedawca ponosi

odpowiedzialność za zgodność Towaru lub Produktu Cyfrowego zgodnie z przepisami ustawy o

prawach konsumenta. Wobec pozostałych klientów Sprzedawca ponosi odpowiedzialność na

zasadach wynikających z kodeksu cywilnego.

3. Reklamacje mogą być składane:

w formie elektronicznej na adres: kontakt@pracowniaczeskiego.pl

lub w formie pisemnej na adres: kontakt@pracowniaczeskiego.pl.4. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w takiej formie, w jakiej została ona złożona (pisemnie lub

poprzez wiadomość e-mail) w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji.

5. W razie niezadowolenia ze sposobu załatwienia reklamacji przez Sprzedawcę, konsument i

Przedsiębiorca Uprzywilejowany mogą (niezależnie od zwykłego postępowania przed sądem

powszechnym) skorzystać także z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i

dochodzenia roszczeń.

6. W powyższym celu można:

i. zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie

postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,

ii. skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub

organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów,

iii. skorzystać z platformy ODR (Online Dispute Resolution), która służy do internetowego

rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami, jeśli spór dotyczy

zobowiązań wynikających z umowy zawartej przez internet. Więcej informacji o

platformie ODR można znaleźć tutaj,

iv. zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie

sporu wynikłego z zawartej umowy.

7. Dodatkowe informacje odnośnie pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i

dochodzenia roszczeń można uzyskać także na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i

Konsumentów: https://polubowne.uokik.gov.pl/.

XI. Postanowienia końcowe

1. Do Umów zawieranych w Sklepie stosuje się prawo polskie. Umowa zawierana jest w języku

polskim.

2. Żadne z postanowień Regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień

konsumenta (i Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego) wynikających z przepisów prawa.

3. Sprzedawca może dokonywać zmian Regulaminu w każdym czasie, przy czym zmiany takie

mają zastosowanie do zamówień złożonych po opublikowaniu nowej wersji Regulaminu, a w

przypadku (i) wcześniej zawartych Umów o świadczenie usługi cyfrowej lub usługi

elektronicznej, a także w przypadku (ii) klientów posiadających Konto w sklepie - klient będzie

powiadomiony o zmianie Regulaminu i możliwości nie zaakceptowania nowej treści.

4. Regulamin obowiązuje od dnia 15-02-2024 r.

Regulamin Konta

w sklepie Pracownia języka czeskiego

I. Postanowienia ogólne, kontakt ze Sprzedawcą1. Niniejszy regulamin konta („Regulamin Konta”) określa zasady i warunki korzystania z konta

klienta („Konto”) w sklepie internetowym Pracownia języka czeskiego („Sklep”).

2. Niniejszy Regulamin Konta stanowi regulamin usługi elektronicznej w rozumieniu ustawy o

świadczeniu usług drogą elektroniczną. Usługa Konta jest usługą dodatkową i poboczną w

stosunku do głównej działalności Sprzedawcy, tj. oferowania klientom zakupu Towarów i/lub

Produktów Cyfrowych. Usługa prowadzenia Konta jest nieodpłatna.

3. Regulamin Konta stanowi uzupełnienie Regulaminu Sklepu. W zakresie nieuregulowanym w

Regulaminie Konta, do usługi tej stosuje się postanowienia Regulaminu Sklepu.

4. Dane kontaktowe Sprzedawcy w sprawach dotyczących usługi Konta są takie same jak w

przypadku Sklepu:

Wąsowicza 9/4 54-704 Wrocław

e-mail: kontakt@pracowniaczeskiego.pl

II. Wymagania techniczne i funkcjonalności usługi Konta

1. Wymagania techniczne dla korzystania z usługi Konta są takie same, jak dla korzystania ze

Sklepu i wskazane zostały w punkcie II.1. Regulaminu Sklepu.

2. Korzystając z Konta klient Sklepu ma możliwość:

a. zapisać i przechowywać na Koncie swoje dane osobowe (w tym adres dostawy), co

umożliwia dokonywanie kolejnych zakupów w Sklepie bez konieczności ponownego

uzupełniania formularza adresowego,

b. wglądu w historię swoich zamówień,

c. wglądu w status realizacji zamówienia.

III. Umowa o świadczenie usługi Konta, odstąpienie od umowy, rezygnacja z Konta

1. Założenie Konta przez klienta jest jednoznaczne z zawarciem umowy o świadczenie usługi

elektronicznej na czas nieokreślony. Klient może w każdej chwili zrezygnować z posiadania

Konta bez podawania przyczyny. W tym celu należy skontaktować się ze Sprzedawcą

elektronicznie na adres kontakt@pracowniaczeskiego.pl. Klient posiada także ustawowe prawo

odstąpienia od umowy o świadczenie usługi prowadzenia Konta w terminie 14 dni od jej

zawarcia.

IV . Reklamacje

1. Wobec konsumentów i Przedsiębiorców Uprzywilejowanych Sprzedawca ponosi

odpowiedzialność za zgodność usługi Konta z umową zgodnie z przepisami ustawy o prawach

konsumenta. Wobec pozostałych klientów Sprzedawca ponosi odpowiedzialność na zasadach

wynikających z kodeksu cywilnego.

2. Reklamacje dotyczące usługi Konta mogą być składane Sprzedawcy zgodnie z procedurą

przewidzianą w punktach X. 3-5 Regulaminu Sklepu.

3. W razie niezadowolenia ze sposobu załatwienia reklamacji przez Sprzedawcę, istnieje też

możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia

roszczeń, zgodnie z procedurą opisaną w punktach X. 6-7 Regulaminu Sklepu.V . Dane osobowe

1. Pełne informacje o przetwarzaniu danych osobowych klientów Sklepu, w tym na cele

prowadzenia Konta, znajdują się w Polityce prywatności.

VI. Zmiany Regulaminu Konta

1. Sprzedawca może dokonywać zmian niniejszego Regulaminu Konta na zasadach wskazanych w

punkcie X. 3 Regulaminu Sklepu. Jeżeli klient nie akceptuje nowego brzmienia Regulaminu

Konta, może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi Konta (kontaktując się w tym celu ze

Sprzedawcą elektronicznie) z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia.