Regulamin sklepu internetowego
Pracownia języka czeskiego
I. Postanowienia ogólne, kontakt z właścicielem sklepu
1. Niniejszy regulamin (dalej „Regulamin”) określa zasady i warunki korzystania ze sklepu
internetowego Pracownia języka czeskiego, działającego pod adresem www
https://pracowniaczeskiego.pl.
2. Właścicielem Sklepu jest Agnieszka Paryna, przedsiębiorca prowadzący działalność
gospodarczą pod firmą POZOR Agnieszka Paryna z siedzibą pod adresem: Wąsowicza 9/4, 54-
704 WROCŁAW wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
NIP: 8992400987 (dalej „Sprzedawca”).
3. Dane kontaktowe Sprzedawcy są następujące:
Adres do kontaktu: Wąsowicza 9/4 54-704 Wrocław
Adres e-mail: kontakt@pracowniaczeskiego.pl
II. Wymagania techniczne
1. W celu korzystania ze Sklepu niezbędne jest posiadanie:
i. komputera lub innego urządzenia z przeglądarką internetową;
ii. dostępu do sieci Internet;
iii. aktywnego adresu e-mail.
III. Dane osobowe
1. Administratorem danych osobowych klientów Sklepu jest Sprzedawca.
2. Wszelkie informacje o przetwarzaniu danych osobowych klientów, jak i innych osób
korzystających ze strony internetowej Sklepu można przeczytać w Polityce prywatności .
IV . Zawarcie umowy sprzedaży, konto klienta
1. Sklep umożliwia zakup towarów (dalej „Towary”) i treści cyfrowych lub usług cyfrowych
dostarczanych online (dalej „Produkty Cyfrowe ”), uwidocznionych na stronie internetowej
bez rejestracji;
W celu złożenia zamówienia należy dokonać wyboru Towarów i/lub
Produktów Cyfrowych w Sklepie, odpowiednim przyciskiem dodać je do „Koszyka” i
kontynuować procedurę składania zamówienia poprzez wybór odpowiednich opcji (sposób
dostawy i płatności).
2. Informacje o towarach w Sklepie, tj. opisy i ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy
sprzedaży w rozumieniu art. 71 k.c., zgodnie z warunkami Regulaminu.
3. Warunkiem złożenia zamówienia jest wypełnienie w formularzu zamówienia wszystkich
wymaganych danych koniecznych do wysyłki i ewentualnie (na życzenie klienta) także danych
do wygenerowania faktury V AT.
5. Zatwierdzenie przez klienta zamówienia przyciskiem „Kupuję i płacę” (lub innego o tożsamym
brzmieniu) oznacza:
a. złożenie Sprzedawcy oferty zakupu Towarów i/lub Produktów Cyfrowych zgodnie z
opcjami wybranymi w zamówieniu oraz zgodnie z niniejszym Regulaminem,
b. akceptację obowiązku dokonania zapłaty ceny Towarów i/lub Produktów Cyfrowych oraz
kosztów ich dostawy.
6. Do zawarcia umowy sprzedaży i/lub umowy o dostarczenie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej
(dalej „Umowa”) dochodzi z chwilą przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę do realizacji
(przyjęcie oferty klienta).
7. W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia Towaru (w całości bądź w części),
Sprzedawca poinformuje o tym klienta - nie dochodzi wówczas do zawarcia Umowy.
Sprzedawca poinformuje klienta jednocześnie o istniejących możliwościach innego sposobu
realizacji zamówienia, np. częściowej realizacji zamówienia lub oczekiwania na uzupełnienie
przez Sprzedawcę stanów magazynowych. Jeżeli zamówienie zostało wcześniej opłacone przez
klienta, a nie jest możliwe do realizacji, Sprzedawca niezwłocznie zwraca klientowi dokonane
płatności (stosownie do zakresu anulowania zamówienia).
8. Sprzedawca przekazuje klientowi potwierdzenie zawarcia Umowy na trwałym nośniku
najpóźniej w momencie dostarczenia Towaru / Produktu Cyfrowego.
9. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie zamówienia lub opóźnienie w jego
dostawie powstałe w wyniku podania przez klienta niepełnego / błędnego adresu dostawy lub
braku podania innych danych niezbędnych do realizacji zamówienia.
10. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy klient
podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości co do ich
poprawności. W takim przypadku Sprzedawca (jeśli to możliwe) podejmie próbę kontaktu z
klientem, celem weryfikacji prawdziwości podanych danych.
V . Ceny i metody płatności
1. Ceny Towarów i/lub Produktów Cyfrowych podawane są w walucie złoty polski (PLN) oraz w
kwocie brutto, tj. wraz z podatkiem V AT.2. Koszt dostawy Towarów podawany jest osobno w koszyku Sklepu, w zależności od sposobu
dostawy wybranego przez klienta. Produkty Cyfrowe dostarczane są drogą elektroniczną bez
dodatkowych kosztów.
3. Dostępne metody płatności opisane są na stronie Sklepu w zakładce „Formy płatności” oraz
prezentowane są klientowi na etapie składania zamówienia (w koszyku).
4. Płatności online w Sklepie obsługiwane są przez dostawcę płatności:
Blik Przelew natychmiastowy
Karta
Przelewy24
5. Jeżeli klient wybrał płatność zwykłym przelewem bankowym, zapłata za zamówienie powinna
nastąpić w terminie 2 dni od jego złożenia. W braku zapłaty w w/w terminie, Umowę uważa się
za niezawartą. Zdanie poprzednie nie dotyczy sytuacji, gdy Sprzedawca oferuje klientom
płatność odroczoną/płatność w ratach za pośrednictwem zewnętrznego partnera.
VI. Dostawa towarów
. Dostawa Towarów odbywa się drogą mailową
odbiór osobisty
2. Klient może również dokonać odbioru zamówienia:
a. osobiście w siedzibie firmy Sprzedawcy
3. Za wyjątkiem Towarów odbieranych przez klienta osobiście, zamówienie uważa się za
zrealizowane z chwilą nadania przesyłki do klienta (powierzenia przesyłki przewoźnikowi
trudniącemu się przewozem). Dokładny rzeczywisty termin doręczenia przesyłki określa
przewoźnik.
4. Towary wysyłane są przez Sprzedawcę w terminie do 3 dni roboczych, chyba, że w opisie
produktu podczas składania zamówienia przez klienta podano wyraźnie inny termin.
Szczegółowe terminy realizacji podane są na stronie Sklepu w zakładce „Czas realizacji
zamówienia”.
5. Sprzedawca standardowo obsługuje zamówienia na terenie Rzeczpospolitej Polskiej za
pokryciem kosztów wskazanych na stronie Sklepu w zakładce “Czas i koszty dostawy”.
VII. Dostawa produktów cyfrowych
1. Realizacja Umowy o dostarczenie Produktu Cyfrowego następuje niezwłocznie (chyba że z
Umowy wynika inaczej) drogą elektroniczną poprzez przesłanie klientowi na podany przez
niego adres e-mail danych umożliwiających dostęp do zakupionego Produktu (instrukcja
pobrania lub dane dostępowe do odpowiedniego konta)
2. Dostęp do niektórych Produktów Cyfrowych może wymagać utworzenia dla klienta konta w
specjalnej platformie, służącej do udostępniania danych w postaci cyfrowej. Konto takie jest
zakładane dla klienta nieodpłatnie. Wymagania techniczne uzyskania dostępu do takiego konta
nie różnią się od wymagań technicznych korzystania ze Sklepu.
3. Czas (okres) dostępu do Produktu Cyfrowego (np. na rok) wskazywany jest zawsze przy opisie
Produktu podczas jego zakupu przez klienta.
4. Jeżeli dostęp do Produktu Cyfrowego następuje przez specjalną platformę, klient zobowiązany
jest korzystać z niej w sposób zgodny z prawem, w szczególności nie dostarczać w ramach
platformy treści bezprawnych.5. Klient zobowiązany jest przestrzegać praw autorskich przysługujących Sprzedawcy i/lub innemu
autorowi dostarczanych Produktów Cyfrowych. Jeżeli Sprzedawca nie wskazał inaczej, klient
uprawniony jest do korzystania z zakupionych Produktów Cyfrowych jedynie na potrzeby
własne i w sposób zgodny z przeznaczeniem, wynikającym z Umowy. Klient nie jest
uprawniony bez zgody Sprzedawcy do jakiegokolwiek innego rozpowszechniania zakupionych
treści cyfrowych
6. Sprzedawca nie jest zobowiązany do dostarczania aktualizacji Produktu Cyfrowego, chyba, że co
innego wynika z jego opisu i/lub oświadczeń Sprzedawcy zamieszczanych w Sklepie i
dostępnych dla klienta w momencie dokonywania zakupu.
VIII. Odstąpienie od umowy
1. Klient będący konsumentem lub przedsiębiorcą, o którym mowa w art. 7aa ustawy o prawach
konsumenta (dalej „Przedsiębiorca Uprzywilejowany”) posiada ustawowe prawo odstąpienia
od umowy sprzedaży Towaru w terminie 14 dni od jego otrzymania, bez podawania przyczyny, z
zastrzeżeniem wyjątków, o których mowa poniżej.
2. Klient będący konsumentem lub Przedsiębiorcą Uprzywilejowanym posiada prawo odstąpienia
od Umowy o dostarczenie Produktu Cyfrowego (bez podawania przyczyny) w terminie 14 dni
od jej zawarcia, chyba że spełnione są następujące warunki:
Sprzedawca wykonał w pełni usługę lub rozpoczął świadczenie dostarczania treści
cyfrowych za wyraźną i uprzednią zgodą klienta,
przed rozpoczęciem świadczenia klient został poinformowany, że po spełnieniu
świadczenia utraci prawo do odstąpienia od umowy,
Sprzedawca przekazał klientowi na trwałym nośniku potwierdzenie zawarcia Umowy
wraz z informacją o udzielonej przez klienta zgodzie na dostarczenie treści cyfrowych w
okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy.
3. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy, aby klient wysłał w w/w terminie,
oświadczenie:
w formie elektronicznej na adres: kontakt@pracowniaczeskiego.pl lub
w formie pisemnej na adres: Wąsowicza 9/4 54-704 Wrocław.
4. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może być złożone według wzoru dostępnego tutaj, przy
czym użycie wzoru nie jest obowiązkowe. Sprzedawca niezwłocznie prześle klientowi w formie
e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
5. Następnie w terminie kolejnych 14 dni klient powinien na własny koszt odesłać zwracane
Towary na adres pocztowy kontakt@pracowniaczeskiego.pl.
6. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia o
odstąpieniu od umowy, dokona na rzecz klienta zwrotu:
ceny Towaru;
kosztów pierwotnej przesyłki Towaru do klienta według najtańszego zwykłego sposobu
dostarczenia rzeczy, oferowanego w Sklepie.
7. Sprzedawca może powstrzymać się ze zwrotem płatności do momentu, gdy otrzyma Towar z
powrotem, albo co najmniej klient dostarczy Sprzedawcy dowód odesłania rzeczy.
8. Zwrot płatności zostanie dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały
przez klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie.
9. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanego Towaru, jeżeli przed
złożeniem oświadczenia o odstąpieniu od umowy używał Towaru w sposób inny niż konieczny
do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
IX. Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
1. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku Umów o dostarczenie Towarów:
a. nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji konsumenta
/Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego lub służących zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb (towary personalizowane);
b. ulegających szybkiemu zepsuciu lub o krótkim terminie przydatności do użycia (towary
szybko psujące się);
c. dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie to zostało otwarte
przez klienta, a towaru po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę
zdrowia lub ze względów higienicznych (towary zapakowane ze względów
higienicznych);
d. nagrań dźwiękowych, wizualnych albo programów komputerowych, dostarczanych na
nośniku materialnym (np. płyta CD) w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu;
e. które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z
innymi towarami (np. materiały budowlane, jeśli zostały użyte);
f. dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę (prasa
papierowa);
g. których cena zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie
sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od
umowy;
h. napojów alkoholowych, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy
sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których
wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli.
X. Reklamacje
1. Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć klientowi Towary i Produkty Cyfrowe zgodne z
Umową.
2. Wobec konsumentów i Przedsiębiorców Uprzywilejowanych Sprzedawca ponosi
odpowiedzialność za zgodność Towaru lub Produktu Cyfrowego zgodnie z przepisami ustawy o
prawach konsumenta. Wobec pozostałych klientów Sprzedawca ponosi odpowiedzialność na
zasadach wynikających z kodeksu cywilnego.
3. Reklamacje mogą być składane:
w formie elektronicznej na adres: kontakt@pracowniaczeskiego.pl
lub w formie pisemnej na adres: kontakt@pracowniaczeskiego.pl.4. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w takiej formie, w jakiej została ona złożona (pisemnie lub
poprzez wiadomość e-mail) w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji.
5. W razie niezadowolenia ze sposobu załatwienia reklamacji przez Sprzedawcę, konsument i
Przedsiębiorca Uprzywilejowany mogą (niezależnie od zwykłego postępowania przed sądem
powszechnym) skorzystać także z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń.
6. W powyższym celu można:
i. zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie
postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,
ii. skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub
organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów,
iii. skorzystać z platformy ODR (Online Dispute Resolution), która służy do internetowego
rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami, jeśli spór dotyczy
zobowiązań wynikających z umowy zawartej przez internet. Więcej informacji o
platformie ODR można znaleźć tutaj,
iv. zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie
sporu wynikłego z zawartej umowy.
7. Dodatkowe informacje odnośnie pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń można uzyskać także na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i
Konsumentów: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
XI. Postanowienia końcowe
1. Do Umów zawieranych w Sklepie stosuje się prawo polskie. Umowa zawierana jest w języku
polskim.
2. Żadne z postanowień Regulaminu nie wyłącza lub w żadnym stopniu nie ogranicza uprawnień
konsumenta (i Przedsiębiorcy Uprzywilejowanego) wynikających z przepisów prawa.
3. Sprzedawca może dokonywać zmian Regulaminu w każdym czasie, przy czym zmiany takie
mają zastosowanie do zamówień złożonych po opublikowaniu nowej wersji Regulaminu, a w
przypadku (i) wcześniej zawartych Umów o świadczenie usługi cyfrowej lub usługi
elektronicznej, a także w przypadku (ii) klientów posiadających Konto w sklepie - klient będzie
powiadomiony o zmianie Regulaminu i możliwości nie zaakceptowania nowej treści.
4. Regulamin obowiązuje od dnia 15-02-2024 r.
Regulamin Konta
w sklepie Pracownia języka czeskiego
I. Postanowienia ogólne, kontakt ze Sprzedawcą1. Niniejszy regulamin konta („Regulamin Konta”) określa zasady i warunki korzystania z konta
klienta („Konto”) w sklepie internetowym Pracownia języka czeskiego („Sklep”).
2. Niniejszy Regulamin Konta stanowi regulamin usługi elektronicznej w rozumieniu ustawy o
świadczeniu usług drogą elektroniczną. Usługa Konta jest usługą dodatkową i poboczną w
stosunku do głównej działalności Sprzedawcy, tj. oferowania klientom zakupu Towarów i/lub
Produktów Cyfrowych. Usługa prowadzenia Konta jest nieodpłatna.
3. Regulamin Konta stanowi uzupełnienie Regulaminu Sklepu. W zakresie nieuregulowanym w
Regulaminie Konta, do usługi tej stosuje się postanowienia Regulaminu Sklepu.
4. Dane kontaktowe Sprzedawcy w sprawach dotyczących usługi Konta są takie same jak w
przypadku Sklepu:
Wąsowicza 9/4 54-704 Wrocław
e-mail: kontakt@pracowniaczeskiego.pl
II. Wymagania techniczne i funkcjonalności usługi Konta
1. Wymagania techniczne dla korzystania z usługi Konta są takie same, jak dla korzystania ze
Sklepu i wskazane zostały w punkcie II.1. Regulaminu Sklepu.
2. Korzystając z Konta klient Sklepu ma możliwość:
a. zapisać i przechowywać na Koncie swoje dane osobowe (w tym adres dostawy), co
umożliwia dokonywanie kolejnych zakupów w Sklepie bez konieczności ponownego
uzupełniania formularza adresowego,
b. wglądu w historię swoich zamówień,
c. wglądu w status realizacji zamówienia.
III. Umowa o świadczenie usługi Konta, odstąpienie od umowy, rezygnacja z Konta
1. Założenie Konta przez klienta jest jednoznaczne z zawarciem umowy o świadczenie usługi
elektronicznej na czas nieokreślony. Klient może w każdej chwili zrezygnować z posiadania
Konta bez podawania przyczyny. W tym celu należy skontaktować się ze Sprzedawcą
elektronicznie na adres kontakt@pracowniaczeskiego.pl. Klient posiada także ustawowe prawo
odstąpienia od umowy o świadczenie usługi prowadzenia Konta w terminie 14 dni od jej
zawarcia.
IV . Reklamacje
1. Wobec konsumentów i Przedsiębiorców Uprzywilejowanych Sprzedawca ponosi
odpowiedzialność za zgodność usługi Konta z umową zgodnie z przepisami ustawy o prawach
konsumenta. Wobec pozostałych klientów Sprzedawca ponosi odpowiedzialność na zasadach
wynikających z kodeksu cywilnego.
2. Reklamacje dotyczące usługi Konta mogą być składane Sprzedawcy zgodnie z procedurą
przewidzianą w punktach X. 3-5 Regulaminu Sklepu.
3. W razie niezadowolenia ze sposobu załatwienia reklamacji przez Sprzedawcę, istnieje też
możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń, zgodnie z procedurą opisaną w punktach X. 6-7 Regulaminu Sklepu.V . Dane osobowe
1. Pełne informacje o przetwarzaniu danych osobowych klientów Sklepu, w tym na cele
prowadzenia Konta, znajdują się w Polityce prywatności.
VI. Zmiany Regulaminu Konta
1. Sprzedawca może dokonywać zmian niniejszego Regulaminu Konta na zasadach wskazanych w
punkcie X. 3 Regulaminu Sklepu. Jeżeli klient nie akceptuje nowego brzmienia Regulaminu
Konta, może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi Konta (kontaktując się w tym celu ze
Sprzedawcą elektronicznie) z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia.